Mediaprojektit, mediakanavat ja periaatteessa viestinnän monet elementit ovat tärkeässä asemassa koulutuksessa. Suomessa opettajat edistävät medialukutaitoa erilaisissa osatekijöissä, kuten journalismissa, mainonnassa, pelaamisessa, markkinoinnissa, sosiaalisessa mediassa ja muualla.
Suomessa sitä halutaan kutsua media- ja tietotaidoksi, lyhyesti MIL. Englanninkielinen mediakoulutus on ensisijainen tavoite kaikilla tasoilla.
Tässä on asioita, jotka sinun tulee tietää siitä, miksi mediaprojektit ja oppiminen ovat Suomessa parasta.
Hallitus vaati uskottavaa MIL:ia
Kansallisen politiikan kautta Suomen hallitus otti tehtäväkseen tehdä mediaprojektien avulla paremman yhteiskunnan ja lisätä yksilöllisen kehityksen edistämistä. Kun me sanomme mediaprojektit, me emme tarkoita vain multimedian käyttöä, vaan kaikkien mediaelementtien käyttöä.
Nämä käytännöt loivat tietä Suomelle asettaa uuden standardin globaalille mediakoulutukselle ja rakentaa kumppanuuksia. Nämä hankkeet ja aloitteet johtivat taloudellisten resurssien jakamiseen kouluihin ympäri maata.
Korkeampi mediakoulutus
Yhä useammat korkeakouluopiskelijat jatkavat mediamaisterintutkintoaan kahdessa parhaassa yliopistossa, Lapin yliopistossa ja Tampereen yliopistossa. Mutta on myös pienempiä kursseja, joihin opiskelijat voivat osallistua.
Suosittuihin kurssi- ja urapolkuihin sisältyy pelien kehittäminen ja peliohjelmistojen ohjelmointi. Näissä opiskelijat oppivat luomaan mukaansatempaavia peliratkaisuja maan kasvavalle kasinoteknologialle.
Mediaprojekteja nuorella Iällä
Suomessa 7-vuotiaille ja sitä vanhemmille oppilaille opetetaan erilaisia media-aiheita, kuten animaatioiden kirjoittamista, videoeditointia ja muuta tekniikkaa. Nämä lapset pystyvät kuvaamaan ja muokkaamaan lyhytelokuvia.
Tässä on vain kolme syytä. On niin paljon enemmän syitä sille, miksi mediaprojektit ovat täällä Suomessa huippuluokkaa. Katso vaikka vain kukoistavaa peliteollisuutta ja huomaat pian, miksi mediakasvatus on niin suosittua.