Mediakasvatuksen ydin Suomessa

Esitelty kuva Mediakasvatuksen ydin Suomessa 520x260 - Mediakasvatuksen ydin Suomessa

Mediaprojektit, mediakanavat ja periaatteessa viestinnän monet elementit ovat tärkeässä asemassa koulutuksessa. Suomessa opettajat edistävät medialukutaitoa erilaisissa osatekijöissä, kuten journalismissa, mainonnassa, pelaamisessa, markkinoinnissa, sosiaalisessa mediassa ja muualla. Suomessa sitä halutaan kutsua media- ja tietotaidoksi, lyhyesti MIL. Englanninkielinen mediakoulutus on ensisijainen tavoite […]

Modernin teknologian integroiminen luokkahuoneisiin

Esitelty kuva Modernin teknologian integroiminen luokkahuoneisiin 520x260 - Modernin teknologian integroiminen luokkahuoneisiin

Suomalaisen kansallisen opetussuunnitelman mukaan 1.-9.-luokkalaiset voivat oppia ohjelmointia. Ohjelmointi on monimutkaista ja sitä käsitellään pääosin toisen asteen tai kolmannen asteen tasolla, mutta ei Suomessa. Maa nojautui nykyaikaistamiseen parantaakseen luokkahuoneiden kokemusta sekä opettajille että oppilaille. Integroinnin ja sen jälkeen soveltamisen myötä, […]

Interaktiiviset luokkahuoneharjoitukset, jotka opettajien on suoritettava

Esitelty kuva Interaktiiviset luokkahuoneharjoitukset jotka opettajien on suoritettava 520x260 - Interaktiiviset luokkahuoneharjoitukset, jotka opettajien on suoritettava

Suomessa opettaja ei ole ainoa, joka opettaa. Oppilaat oppivat myös toisiltaan erilaisten interaktiivisten harjoitusten avulla. Opettajat koulutetaan edistämään yhteisiä kokemuksia sekä yhteistyötä luokkahuoneessa. Jokainen on vastuussa omasta oppimisestaan. Siksi yhdessä työskentelevät oppilaat ovat jotain mitä maan opettajat asettavat etusijalle. Tässä […]