Tkukoulun perustaminen

Sivukuva Tkukoulun perustaminen - Tkukoulun perustaminen

Arvo koulutuksessa. Koulutus arvossa.

Tkukoulu aloitti pienenä opettajien seminaarina Turun kaupungin pienessä naapurustossa muutama vuosi sitten. Seminaarissa puhuttiin opetusalan uusimmista innovaatioista, kuten tablettien, pilviteknologian, älypuhelinten ja muiden laitteiden hyödyntämisestä.

Seminaaria johti Saimi Vilen, etuusvirkailija yhdessä kaupungin kanssa. Vilen on kotoisin Tampereelta, ja kun hän oli nuori 1980-luvulla, hän halusi tulla opettajaksi pienille lapsille.

Jossain matkan varrella hänen polkunsa lähti eri suuntaan ja hän halusi palata takaisin raiteelle.

Seminaarin menestys, Tkukoulun perustaminen

Seminaari oli suuri menestys osallistujinaan kymmeniä opettajia ja jopa joitakin opiskelijoita. Siitä lähtien Vilen tiesi, että hänen olisi jatkettava. Seminaarin jälkeen Vilen kutsuttiin eri kouluihin sekä Tampereella että Turussa.

Vilen hyödynsi Suomen jo entuudestaan pätevää opetusjärjestelmää viedäkseen eteenpäin Tkukoulua. Tkukoulun nimen alla järjestettiin ensimmäinen opettajaseminaari vuonna 2016. Sen jälkeen yhä useampi ihminen liittyi aiheeseen mukaan ja yksinkertainen toiminta muuttui isoksi yritykseksi, jonka tarkoituksena on auttaa yhä useampia opettajia opettamaan opiskelijoitaan paremmin.

Tkukoulun opettajakoulutus

Me olemme ylpeitä tarjoamiemme palveluiden tasosta. Me olemme työskennelleet tuhansien opettajien ja opiskelijoiden kanssa, jotka ovat opiskelleet yliopistoissa ympäri Suomea. Käyttämämme menetelmät, resurssit ja koulutusmoduulit ovat omiamme ja ne perustuvat omaan tietoomme ja tutkimuksiimme.

Me määrittelemme yksilöiden ja myös koko oppimiskoulutuksen ongelma-alueet ja sitten me ratkaisemme ne. Me autamme opettajia saavuttamaan korkeatasoisen opetuksen ja myös ymmärtämään sitä.

Opiskelijan opettamisen tarkoituksena ei ole saada häntä saavuttamaan korkeita arvosanoja. Kyse on opiskelijoiden oppimisesta ja kaiken mahdollisen tiedon hankkimisesta, jota he voivat käyttää sekä lähitulevaisuudessa että myöhemmin tulevaisuudessa. Hyvät arvosanat tulevat varmasti tämän seurauksena.