3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta

Esitelty kuva 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta 700x350 - 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta

Suomen koulutusjärjestelmän tunnustetaan olevan yksi maailman parhaista, ellei paras. Suomessa opettajia kunnioitetaan ja arvostetaan. Oppilaat ovat innostuneita ja inspiroituneita menemään kouluun.

Toisin kuin muissa maissa, Suomessa koulutuksessa kyse on oppilaiden oppimisesta ja valmistelemisesta tulevaisuutta varten, ei hyvistä arvosanoista ja tunnustuksista.

Tässä on nyt kolme tärkeintä syytä sille, miksi Suomen koulutusjärjestelmä todellakin on maailman paras.

Lähetä kuva 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta Enemmän kuin opettajakoulutusta - 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta

Enemmän kuin opettajakoulutusta

Aivan kuten täällä Tkukoulussa, myös Suomessa on satoja organisaatioita ja yrityksiä, jotka tarjoavat esimerkillistä koulutusta opettajille. Suomessa opettajat osallistuvat opintojensa aikana harjoitteluohjelmiin.

Opettajat kokevat luokkaympäristön ja ovat vuorovaikutuksessa eri tasoisten oppilaiden kanssa. Sitten he työskentelevät ahkerasti suorittaakseen maisterin tutkinnon, jonka vaatimuksena on 20 opintopistettä aine- ja luokanopettajille.

Suomessa opettajien koulutuksen taso, hienostuneisuus ja tehokkuus perustuvat yhteen tehtävään tuottaa kykeneviä eikä vain tietoisia oppilaita. Toinen syy siihen, miksi maata pidetään koulutuksen voimanpesänä, on se, että opettajat inspiroivat oppilaita paitsi oppimaan, myös ymmärtämään opetusta.

Lähetä kuva 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta Ei standardoituja testejä - 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta

Ei standardoituja testejä

Kiinassa on standardisoidut testit, Yhdysvalloissa on standardisoidut testit. Ne ovat kuitenkin Suomen perässä, kun kyse on korkeita tuloksia saavuttavien oppilaiden tuottamisesta. Kiina aloitti tämän kaltaiset testit byrokraattisista syistä.

Yhdysvalloissa oppilaat ovat yhdellä sanalla sanottuna jaoteltuja ja se perusteena ovat nämä testit. Niillä, jotka saavat hyviä tuloksia, on valoisa tulevaisuus ja toisella puolella ei niinkään. Suomi päätti poistaa tällaiset testit ja sen seurauksena monet opiskelijat sitoutuvat ja loistavat valitsemallaan opiskelualalla sekä ammatissaan.

Voidaan itse asiassa sanoa, että Suomi ei ole ainoastaan vain eri mieltä näistä testeistä vaan se on myös tosiasiassa niitä vastaan.

Lähetä kuva 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta Koulutuksen arvo - 3 syytä miksi opetus on Suomessa parasta

Koulutuksen arvo

Suomi on paras, koska koko maa ymmärtää koulutuksen arvon yli hyvien arvosanojen. Jopa yksityiset ohjaajat ovat Suomessa iso asia niin monille, johtuen siitä tietojen laajuudesta, joita he voivat opettaa opiskelijoille.

Suomi myös uskoo, että korkeakoulututkinto ei ole avain elämässä menestymiseen. Siksi heidän koulutusjärjestelmänsä työskentelee ahkerasti valmistaakseen opiskelijoita tulevaisuutta varten eikä vain korkeakouluun.

On paljon enemmänkin syitä sille, miksi Suomen koulutusjärjestelmä on kärjessä. Maiden tulisi oppia heiltä yhtä ja toista.